-
Nasza podróż.
1966-1969
Firma The North Face, nosząca nazwę na cześć najbardziej wymagającego zbocza góry, od 1966 roku wyposaża odkrywców w sprzęt, który pozwala im realizować ich marzenia. Nasze wyprawy, których mottem jest hasło Never Stop Exploring™, inspirują nas do testowania granic osiągów i możliwości.
-
Miejsce wymiany kulturowej.
1966
W 1966 roku młody wspinacz Doug Tompkins wykorzystał swoje oszczędności, aby rozpocząć rewolucję. Skromny sklep w San Francisco wkrótce stał się miejscem wymiany kulturowej, w którym Grateful Dead grali na żywo, pokolenie bitników dzieliło się nowymi pomysłami, a amerykańskie sławy wspinaczki zatrzymywały się po przejściu Yosemite.
-
Narodziny backpackingu.
1969
Opracowany jako praktyczne rozwiązanie dla nieporęcznego ekwipunku, Ruthsack był jednym z pierwszych wyprodukowanych plecaków z wewnętrznym stelażem. Lekki i niezwykle funkcjonalny plecak zrewolucjonizował wędrówki, czyniąc je dostępnymi dla wszystkich. Narodził się backpacking w dzisiejszym rozumieniu tego słowa.
-
Zobowiązanie do działania.
1970–1979
Od samego początku prowadzimy działalność w inny sposób. Czy to poprzez ponowne wykorzystanie niepotrzebnych materiałów z czasów wojny w Wietnamie, czy też poprzez zaangażowanie w ochronę dzikiej przyrody – nasze wybory mają na celu ochronę miejsc, które kochamy. To zobowiązanie napędza nas do działania.
-
Wyprawa dla Ziemi.
1972
Jedną z naszych pierwszych sponsorowanych wypraw był trwający 30 dni, 300-milowy trawers rzek Koyukuk i Itkillik prowadzony przez poszukiwacza przygód, Neda Gillette’a. Ta podróż na Alaskę otworzyła nam oczy na budowę Alaskańskiego Rurociągu Naftowego – co spowodowało opublikowanie w naszym katalogu z 1967 roku apelu organizacji Friends of the Earth o zatrzymanie budowy rurociągu i ochronę dzikiej przyrody Alaski.
-
Schronienie przyszłości.
1975
Zainspirowani przez teorię sferyczności architekta i wynalazcy R. Buckminstera „Bucky’ego” Fullera, wprowadzamy Oval InTENTion, który stanowi rewolucję w świecie namiotów w kształcie litery A. Ten pierwszy w swoim rodzaju namiot łączy maksymalną wydajność z minimalną ilością materiałów.
-
Pierwsza prawdziwa odzież wierzchnia.
1977
Starania o zapewnienie narciarzom ciepła w najbardziej niesprzyjających warunkach doprowadziły do uzupełnienia linii odzieży wierzchniej The North Face o produkty GORE-TEX® – pierwszą suchą, oddychającą i naprawdę uniwersalną odzież.
-
Miejsce kobiety.
1978
Pierwszy całkowicie kobiecy zespół zdobywa mierzącą 8091 m n.p.m. Annapurnę. Wyprawa prowadzona przez Arlene Blum była również pierwszym udanym wejściem dla USA. Koszulki i flagi z wyprawy zostały ozdobione mantrą „A Woman’s Place is on Top” (Miejsce kobiety jest na szczycie).
-
Szlak nigdy się nie kończy.
1980-1989
Nasze produkty przekraczają półkule i kultury, stając się symbolem na szlakach, chodnikach i w najwyżej położonych miejscach na ziemi. Niezależnie od tego, gdzie się pojawi, nasze kultowe logo Half Dome przypomina o tym, by doceniać to, co już było i czerpać inspirację z tego, co przed nami.
-
Wyższe poziomy.
1983
Na rynek odzieży narciarskiej trafia linia produktów Extreme Gear, wykorzystująca tkaninę GORE-TEX®. Narciarze ze Squaw Valley, Scot Schmidt i bracia Egan, testują te produkty podczas swoich wypraw. Narciarze ci, znani jako „Extreme Team”, często występują w filmach narciarskich Warrena Millera.
-
Poruszenie w górach.
1985
Na rynek wchodzą kurtka i spodnie Mountain, zapewniające wspinaczom i amatorom trekkingu ten sam poziom komfortu i swobody ruchu, co narciarzom. Dzięki zastosowaniu GORE-TEX® w każdym z elementów, kombinezon stanowi genezę całej linii odzieży wyprawowej opracowanej z wykorzystaniem technologii GORE-TEX® chroniącej przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi.
-
Torba podróżna Base Camp.
1986
Wykonana z niemal niezniszczalnych materiałów i zaprojektowana tak, by można było ją wszędzie zabrać, torba podróżna Base Camp wciąż okrąża kulę ziemską, nie daje się pokonać pracownikom obsługi bagażowej na lotniskach i trafia z pomocą tragarzy, jaków i wielbłądów do każdego zakątku Ziemi.
-
Przymierze dla planety.
1989
The North Face współtworzy The Conservation Alliance z organizacjami REI, Patagonia i Kelty. Grupa przekazuje swoje zbiorowe roczne składki członkowskie organizacjom pracującym na rzecz ochrony ostatnich dzikich miejsc w Ameryce Północnej.
-
Kultowy polar.
1989
Denali Jacket, polar zapinany na zamek kompatybilny z kurtką Mountain od razu staje się ikoną. Jest lekki, wytrzymały i wyjątkowo ciepły, a wszędzie tam, gdzie się pojawia, zyskuje status legendy.
-
Ekspedycja – czas start.
1990-1999
Poprzez uczynienie rzeczy o wiele lżejszymi i bardziej funkcjonalnymi umożliwiliśmy ludziom pójście znacznie dalej.
– Jack Gilbert, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu, 1968–1988 -
Wyprawa Trans-Antarctica.
1990
Międzynarodowy zespół odkrywców wyrusza na pierwszą wyprawę psim zaprzęgiem przez Antarktydę – był to niezwykły wyczyn fizyczny na dystansie 4000 wymagających mil. Ich misją było badanie zmian klimatycznych i zwrócenie uwagi na zagrożone środowisko naturalne Antarktydy. Ich odzież wierzchnia stała się sensacją.
-
Steep Tech.
1991
Pierwsza w historii linia odzieży narciarskiej inspirowana sportowcami szturmem zdobywa wyciągi i liny. Opisywana jako „motocrossowa odzież górska, zaprojektowana dla tych, którzy żyją, pracują i wspinają się w górach”.
-
Nuptse.
1992
Nuptse, której nazwa w języku tybetańskim oznacza „zachodni szczyt”, leży milę na południowy zachód od Mt. Everestu i jest uważana za zachodni szczyt tej wspinaczkowej legendy. Dzięki innowacyjnej konstrukcji, która ogranicza przesuwanie się puchu i zwiększa komfort cieplny, kurtka Nuptse natychmiast staje się ikoną.
-
Kombinezon Himalayan.
1994
Ta w pełni przegrodowa odzież puchowa do wspinaczki wysokogórskiej staje się złotym standardem w świecie obszarów, gdzie brakuje tlenu i panują warunki polarne. Dzięki niej setki odkrywców docierają na najwyżej położone i najmroźniejsze szlaki na Ziemi.
-
Nastawienie „Never Stop”.
2000-2009
Nie chodzi o odległość, ale o to, co mam do odkrycia tuż przed sobą.
– Alex Honnold, zespół sportowców -
50 maratonów. 50 dni.
2006
Biegacz ultra Dean Karnazes pokonuje rekordowe 50 maratonów w 50 stanach w 50 dni. Kończy maratonem w Nowym Jorku, a następnie biegnie kolejne 3000 mil z powrotem do rodzinnego San Francisco.
-
Siedem szczytów.
2006
Kit DesLauriers zostaje pierwszą osobą, która zjechała na nartach z najwyższego szczytu na każdym kontynencie – tzw. wyzwanie Siedmiu Szczytów. Jej wyczyn obejmuje piesze wejście na Mount Everest i zjazd na nartach. USA Today ogłasza zwycięstwo na Evereście „ukoronowaniem marzeń o siedmiu szczytach”.
-
Czas na bieg.
2006
Flight Series™, nowa ultralekka i niezwykle funkcjonalna linia odzieży do biegania, zmienia zasady gry w taki sam sposób, w jaki Oval InTENTion i Ruthsack zrobiły to dla alpinistów pokolenie wcześniej.
-
Wolność dla wspinaczki.
2008
Alex Honnold zadziwia świat wspinaczkowy swoim solowym przejściem Moonlight Buttress w Zion National Park w Utah. Pięć miesięcy później 21-latek pokonuje solo Regular Northwest Face (VI 5.12a, 23 wyciągi) na Half Dome w Yosemite, umacniając swój status legendy wspinaczki.
-
Nowy progres.
2010-2019
Być może Bóg jest w stanie chronić królową, ale tylko człowiek może uratować dziką naturę.
– katalog The North Face, 1968 -
Odkrywanie
przyszłości.2010
The North Face inauguruje Explore Fund podczas spotkania Outdoor Nation Youth Summit w 2010 roku w Nowym Jorku. To program grantowy o początkowym budżecie 250 000 dolarów (zwiększonym do 500 000 dolarów w 2015 roku), który wspiera organizacje non-profit dążące do budowania głębszych więzi między ludźmi a naturą.
-
Zdobycie Meru.
2011
Conrad Anker, Jimmy Chin i Renan Ozturk dokonują pierwszego wejścia na filar Shark’s Fin na mierzącej 6660 m n.p.m. górze Meru w Indiach – uważanej za jeden z najtrudniejszych i najbardziej niebezpiecznych szczytów w Himalajach. Trzy wydarzenia wcześniej, to samo trio zostało pokonane po 19 wyczerpujących dniach. Tym razem udało im się wejść po 30 dniach wspinaczki.
-
Wspieranie
freeskiingu.2013
Firma The North Face, głęboko zakorzeniona w społeczności freeskiingowej, ogłasza w 2011 roku, że zamierza pójść o krok dalej i podpisać ośmioletnią umowę jako partner-założyciel amerykańskiej organizacji freeskiingowej oraz oficjalny dostawca produktów dla amerykańskiej drużyny freeskiingowej.
-
Premiera ThermoBall™.
2013
Po testach w trakcie ekspedycji, w tym dwóch wypraw na filar Shark’s Fin na Meru i Mount Everest, The North Face wprowadza ThermoBall™, nowy rodzaj syntetycznej ociepliny, która wiernie odwzorowuje struktury puchowe.
-
Clothes the Loop.
2013
Wytyczając nowe ścieżki zrównoważonego rozwoju i gospodarki obiegowej, Clothes the Loop umożliwia konsumentom oddawanie do sklepów detalicznych odzieży i obuwia dowolnej marki, w dowolnym stanie. Inicjatywa ta wynika z naszego zobowiązania do zmniejszenia wpływu naszych produktów na środowisko.
-
Responsible Down Standard.
2014
Mając na celu poprawę kontroli pochodzenia i dobrostanu zwierząt w branży produkcji puchu, The North Face tworzy Responsible Down Standard i przekazuje go organizacji Textile Exchange do rozpropagowania na całym świecie. The North Face stosuje ten standard, osiągając certyfikację RDS w 2016 roku.
-
Poziom wyżej.
2017
3 czerwca 2017 roku Alex Honnold pokonuje solo drogę Freerider na El Capitan w trzy godziny i 56 minut. To zapierające dech w piersiach ludzkie osiągnięcie zostaje docenione na całym świecie i uwiecznione w nagrodzonym Oscarem filmie „Free Solo” w reżyserii Jimmy’ego China i Elizabeth Chai Vasarhelyi.
-
Walls Are Meant For Climbing.
2017
Światowy Dzień Wspinaczki to kulminacja kampanii The North Face Walls Are Meant For Climbing, globalnego ruchu mającego na celu zbliżenie ludzi poprzez moc i wspólnotę wspinaczki.
-
Premiera Renewed.
2018
Powstaje program The North Face Renewed, którego celem jest odnawianie, modernizacja i recykling używanej odzieży. Niezależnie od tego, czy chodzi o odzież używaną, zwróconą, uszkodzoną lub wadliwą, sprawdzamy ją, pierzemy i udoskonalamy, aby była gotowa na kolejną przygodę.
-
Przyszłość odzieży wierzchniej.
2019
Powstaje membrana FUTURELIGHT™, opracowana przy użyciu innowacyjnej technologii przędzenia nanowłókien po to, aby zapewnić pierwszą w swoim rodzaju oddychającą, wodoodporną ochronę. W przeciwieństwie do konwencjonalnych membran nanostruktura FUTURELIGHT™ umożliwia przepływ powietrza.
-
Przyszłość eksploaracji.
2020 – teraz
Eksploracja jest narzędziem umożliwiającym przemianę osobistą.
– Conrad Anker, zespół sportowców -
Przedstawiamy:
Explore Fund Council. 2021
Explore Fund Council skupia ekspertów ze wszystkich dziedzin życia, aby znaleźć kreatywne rozwiązania, które pozwolą docenić wszystkie sposoby, na jakie człowiek odkrywa świat. Explore Fund usuwa bariery w różnych kulturach i społecznościach, aby każdy mógł wyjść na zewnątrz i cieszyć się przeżyciami.
-
Przyszłość biegów trailowych.
2021
Wprowadzamy naszą najbardziej innowacyjną technologię obuwia trailowego w postaci VECTIV™, systemu przetestowanego przez sportowców i sprawdzonego w laboratorium, zaprojektowanego tak, aby zmaksymalizować energię na szlaku. Odważnie wyróżniająca się na tle innych rozwiązań dostępnych na rynku profilowana konstrukcja „Rocker Midsole” z wkładką 3D maksymalizuje energię na szlaku i napędza, aby iść dalej.