TEMATYKA CZĘSTO ZADAWANYCH PYTAŃ

Informacje o firmie

Kim jest The North Face®?

Nazwa nawiązuje do najzimniejszego i najsurowszego zbocza góry. Pomagamy odkrywcom docierać w najdalsze obszary Himalajów. Jednak, co ciekawe, legenda The North Face® ma swój początek na plaży. A dokładniej, na plaży North Beach w San Francisco, na wysokości zaledwie 50 metrów nad poziomem morza. To tam w 1966 roku dwóch entuzjastów pieszych wędrówek postanowiło pójść za głosem pasji i założyło mały sklep ze sprzętem alpinistycznym.

Wkrótce potem ten mały sklep stał się znany jako The North Face®, sprzedawca sprzętu wspinaczkowego i turystycznego o wysokich parametrach. W 1968 roku firma The North Face® przeniosła się na drugą stronę zatoki San Francisco, do nieograniczonej w swoich możliwościach dzielnicy Berkeley, i rozpoczęła projektowanie oraz produkowanie technicznej odzieży i sprzętu wspinaczkowego pod własną marką.

Dziś, ponad 40 lat od tamtych skromnych początków, The North Face® oferuje bogatą linię wyczynowej odzieży, obuwia i sprzętu. Przekraczamy granice innowacyjności, aby umożliwiać klientom coraz odważniejszą eksplorację. Wciąż szczycimy się największą popularnością marki wśród utalentowanych wspinaczy, alpinistów, narciarzy ekstremalnych, snowboardzistów, biegaczy wyczynowych i odkrywców.

Trudno przewidzieć, co przyniesie następne 40 lat. Jedno jest jednak pewne: The North Face® będzie niezmiennie przesuwać granice wzornictwa, aby klienci podczas swoich wypraw mogli przekraczać limity swoich własnych możliwości.

Never Stop Exploring.

Składanie zamówienia

Czy można zmienić lub anulować zamówienie, jeśli nie zostało jeszcze wysłane?

Po potwierdzeniu zamówienia nie ma praktycznie możliwości jego zmiany lub anulowania. Staramy się bardzo szybko realizować zamówienia, żeby dotrzymać terminów dostaw. Zgodnie z prawem do odstąpienia od umowy, zamówione towary można odesłać do magazynu. Więcej informacji można znaleźć w Warunkach sprzedaży lub Regulaminie zwrotów.

Czy można złożyć zamówienie przez telefon?

Niestety, obecnie nie ma możliwości złożenia zamówienia przez telefon.

Jak mogę sprawdzić, czy sklep otrzymał zamówienie?

Po zakończeniu transakcji na adres e-mail zamawiającego zostanie wysłane potwierdzenie zamówienia. W razie nieotrzymania potwierdzenia zamówienia prosimy o kontakt z obsługą klienta. Zawsze zalecamy sprawdzenie statusu zamówienia w sekcji Śledzenie zamówienia: wystarczy wprowadzić swój numer zamówienia i adres -email oraz przesłać zapytanie.

Jakich wiadomości e-mail dotyczących zamówienia należy oczekiwać?

Po złożeniu zamówienia zamawiający otrzyma następujące wiadomości e-mail:

Potwierdzenie zamówienia: Potwierdza ono otrzymanie zamówienia. Potwierdzenie to powinno pojawić się w skrzynce mailowej w ciągu kilku minut od złożenia zamówienia. Wszystkie zamówienia realizowane są zależnie od dostępności. Jeśli po złożeniu zamówienia okaże się, że towar jest niedostępny, sklep skontaktuje się z zamawiającym, a zamawiający otrzyma zwrot pieniędzy za niepełne/anulowane zamówienie.

Potwierdzenie wysyłki: Ta wiadomość jest generowana po wysłaniu zamówienia z magazynu. Zamawiający otrzyma numer lub numery umożliwiające śledzenie przesyłki od magazynu do punktu dostawy. Aktualizacja informacji umożliwiających śledzenie przesyłki w systemie firmy kurierskiej może zająć do 24 godzin. Zamówione towary można też zawsze śledzić, klikając tutaj

Zwrot towaru i zwrot pieniędzy: Po otrzymaniu przez magazyn zwrotu towaru przeprowadzona zostanie niezbędna inspekcja. Zamawiający otrzyma e-mail z potwierdzeniem, czy zwrócony towar spełnia wszystkie wymagania. W tym momencie sklep dokona zwrotu środków pieniężnych za zwrócony towar.

Dlaczego moje zamówienie zostało anulowane?

Zamówienie mogło zostać anulowane ze względu na problemy z kartą kredytową. Dalsze informacje można uzyskać w swoim banku. Można również skontaktować się obsługą klienta, klikając tutaj.

Czy po złożeniu zamówienia można do niego dodać towar?

Po potwierdzeniu zamówienia nie ma praktycznie możliwości jego zmiany lub anulowania. Staramy się bardzo szybko realizować zamówienia, żeby dotrzymać terminów dostaw.  Aby zamówić dodatkowy towar, należy złożyć nowe zamówienie internetowe.

Jak skorzystać z kodu promocyjnego podczas zakupów przez Internet?

Aby dokonać zakupu, należy przejść do koszyka (lub kliknąć przycisk Kasa w prawym górnym rogu strony).
W polu na kod promocyjny w kasie należy wpisać kod promocyjny dokładnie w takim formacie, w jakim został dostarczony. Należy uważać, aby nie wprowadzić niepotrzebnej spacji na początku lub na końcu kodu promocyjnego, co może się zdarzyć podczas kopiowania i wklejania kodu z e-maila lub innej formy komunikacji elektronicznej.
Następnie należy kliknąć „Zastosuj”. Wyświetli się komunikat informujący o wprowadzeniu kodu promocyjnego.

Płatność

Jakie formy płatności obsługuje sklep internetowy The North Face®?

Akceptujemy płatności kartami American Express, Maestro, MasterCard, MasterCard Debit, Visa, Visa Electron i Visa Debit oraz za pośrednictwem systemu PayPal i Przwlewy24.

 

 

Kiedy środki są pobierane z rachunku karty?

Rachunek karty kredytowej lub debetowej zostanie obciążony kwotą odpowiadającą łącznej wartości zamówienia w momencie wysyłki zamówienia. Zamówienie nie zostanie przyjęte, a towar nie zostanie wysłany do momentu autoryzacji karty kredytowej lub debetowej przez jej wydawcę, w celu jej użycia do dokonania danej płatności.

Czy zakupy w sklepie internetowym The North Face® są bezpieczne?

Tak. Można spokojnie robić zakupy, ponieważ dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo zakupów oraz danych osobowych klientów.

Czy The North Face® przetwarza moje dane dotyczące płatności?

Dążymy do zabezpieczania strony internetowej i zapobiegania oszustwom. Wszystkie transakcje kartą kredytową lub debetową dokonywane na tej stronie internetowej są przetwarzane przez grupę Worldpay (UK) Limited i należące do niej grupy. Grupa ta prowadzi bezpieczną bramkę internetową i odpowiada za przechowywanie oraz obsługę danych dotyczących płatności w bezpiecznym środowisku.

Dlaczego moja karta została odrzucona?

Karta mogła zostać odrzucona z jednego z poniższych powodów:

  • Być może upłynął termin ważności karty. Należy sprawdzić, czy karta jest nadal ważna.
  • Być może przekroczony został limit środków na karcie. Należy skontaktować się ze swoim dostawcą karty kredytowej, aby sprawdzić, czy nie przekroczono dozwolonego limitu środków.
  • Być może pewne dane zostały wpisane z błędem. Należy sprawdzić, czy we wszystkich polach wpisano prawidłowe informacje.

Jeśli żaden z powyższych powodów nie ma zastosowania, chętnie udzielimy wszelkiej pomocy.
W tym celu prosimy o kontakt z zespołem obsługi klienta tutaj.

Dostawa

Ile dni zajmie realizacja zamówienia?

Dokładamy wszelkich starań, aby przetwarzać zamówienia w ciągu jednego dnia roboczego. Dostawy realizowane są w zwyczajowych godzinach biurowych od poniedziałku do piątku, oprócz weekendów i świąt państwowych. Zamówienia złożone do godziny 10:59 wysyłane są tego samego dnia, zaś zamówienia złożone po tej godzinie są wysyłane w następnym dniu roboczym. Przewidywany termin dostawy liczony jest od momentu wysyłki zamówienia.

Dostawa standardowa: 2–4 dni robocze
Dostawa do punktu odbioru: 2–4 dni robocze
Dostawa ekspresowa: 1–2 dni robocze

W okresie wyprzedaży czas realizacji zamówień może się wydłużyć.
Autoryzacja płatności może opóźnić czas wysyłki o maksymalnie 7 dni.
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie Dostawa.

Z usług której firmy kurierskiej korzysta The North Face®?

Dostawa standardowa: UPS
Dostawa do punktu odbioru: UPS Access Points
Dostawa ekspresowa: UPS Express

Do których krajów realizowane są dostawy?

Towary wysyłane są do następujących krajów: Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Włochy, Luksemburg, Holandia, Irlandia, Hiszpania, Polska, Portugalia, Szwecja i Wielka Brytania.

Uwaga: zamówienie musi zostać złożone w sklepie internetowym w kraju wysyłki.

Skąd wysyłane są dostawy?

Wszystkie towary wysyłane są z magazynu w Sint-Niklaas w Belgii.

Jak ustala się koszt dostawy?

Koszt dostawy zależy od wybranej metody dostawy zamówienia.
W koszt dostawy wliczony jest podatek VAT oraz wszystkie koszty wysyłki zamówienia na wskazany adres.
Więcej informacji, w tym o kosztach, można znaleźć na stronie Dostawa.

Czy zamówienia mogą zostać wysłane na inny adres niż adres rozliczeniowy?

Tak, zamówienia mogą zostać wysłane na adres inny od rozliczeniowego. Po wprowadzeniu adresu wysyłki przy kasie można wprowadzić inny adres rozliczeniowy. Uwaga: adres dostawy powinien być zawsze zlokalizowany w tym samym kraju co sklep internetowy, w którym składane jest zamówienie.

 

Czy można wybrać adres dostawy zlokalizowany w innym kraju niż kraj, w którym składane jest zamówienie?

Adres dostawy musi być zawsze zlokalizowany w tym samym kraju co sklep internetowy, w którym składane jest zamówienie.

Czy po złożeniu zamówienia można zmienić adres wysyłki?

Dokładamy wszelkich starań, aby przetwarzać zamówienia w ciągu jednego dnia roboczego i w związku z tym nie jesteśmy w stanie zmienić adresu dostawy po złożeniu zamówienia. W razie pytań prosimy o kontakt.

W jaki sposób można śledzić swoje zamówienie?

Można kliknąć tutaj i podać numer swojego zamówienia oraz adres e-mail użyty podczas składania zamówienia. Zarejestrowani użytkownicy mogą również przejść do Historii zamówień w sekcji Moje konto. 

Aktualizacja informacji umożliwiających śledzenie zamówienia w systemie firmy kurierskiej może zająć od 24 do 48 godzin od momentu otrzymania e-maila z potwierdzeniem wysyłki. Jeśli po kliknięciu na numer umożliwiający śledzenie przesyłki nie ma żadnych dostępnych informacji, należy spróbować ponownie później.

Zwrot i wymiana

Jakie są zasady dotyczące zwrotów?

Towary można zwrócić w ciągu 30 dni od ich otrzymania. Zwracane towary nie mogą nosić śladów użytkowania i muszą znajdować się w oryginalnym opakowaniu. Więcej informacji można uzyskać w regulaminie zwrotów.

Jakie są zasady dotyczące wymiany?

Obecnie nie ma możliwości łatwej wymiany produktów. Aby otrzymać produkt w innym rozmiarze lub kolorze, należy zwrócić zamówiony towar i złożyć nowe zamówienie. Zwrot środków nastąpi po otrzymaniu i przetworzeniu zwróconego towaru w magazynie.

Czy w przypadku zwrotu zamówienia otrzymam zwrot kosztów wysyłki?

Zwrócimy środki w kwocie odpowiadającej wartości zwracanych towarów. Ewentualne koszty dostawy opłacone w momencie składania zamówienia nie są uwzględniane (oprócz zamówień zwracanych w całości z powodu niewłaściwych, wadliwych lub uszkodzonych towarów – bardziej szczegółowe informacje można uzyskać, klikając tutaj.

Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy?

Środki pieniężne zostaną zwrócone natychmiast po zwróceniu towaru lub towarów i ich sprawdzeniu przez zespół The North Face ds. zapewnienia jakości. Po zatwierdzeniu zwrotu towaru realizacja zwrotu środków przez The North Face® do dostawcy usług płatniczych zamawiającego (np. wydawcy karty kredytowej) może zająć do 14 dni. Uwaga: czas zwrotu środków przez dostawcę usług płatniczych do zamawiającego może się różnić w zależności od dostawcy.

Dalsze informacje można uzyskać od zespołu obsługi klienta sklepu internetowego, klikając tutaj.

Co należy zrobić, jeśli kwota zwrotu jest nieprawidłowa?

Należy skontaktować się z obsługą klienta, klikając tutaj . Postaramy się jak najszybciej rozstrzygnąć tę sprawę.

 

 

Co należy zrobić w przypadku otrzymania niewłaściwego produktu?

W przypadku otrzymania niewłaściwego produktu zalecamy kontakt z jednym z przedstawicieli obsługi klienta. Można to zrobić, klikając tutaj.

Co należy zrobić, jeśli dostarczony produkt jest uszkodzony lub wadliwy?

W przypadku otrzymania uszkodzonego lub wadliwego produktu zalecamy kontakt z jednym z przedstawicieli obsługi klienta. Można to zrobić, klikając tutaj.

Czy można zwrócić przez Internet towary zakupione w sklepie detalicznym The North Face®?

Regulamin zwrotów przez Internet odnosi się jedynie do towarów zakupionych na stronie  www.thenorthface.pl

Jak można zwrócić towar zakupiony za pośrednictwem systemu PayPal?

Towary zakupione za pośrednictwem systemu PayPal należy  zwrócić przez Internet , aby otrzymać zwrot środków na konto PayPal.

Moje Konto

Jak można się zarejestrować?

Rejestracji można dokonać, klikając tutaj lub klikając łącze u góry ekranu.

Jak utworzyć bezpieczne hasło?

Ze względów bezpieczeństwa hasło musi zawierać:

  • co najmniej osiem (8) znaków
  • co najmniej jedną (1) cyfrę (np. 5)
  • co najmniej jedną wielką literę (np. N)
  • co najmniej jedną małą literę (np. t)

Zalecamy utworzenie hasła zgodnie z poniższymi wskazówkami. Zastosowanie się do tych wskazówek utrudni odgadnięcie hasła innym osobom.

  • Należy używać różnych haseł do różnych kont. Jeśli ktoś zdobędzie hasło do jednego konta, uniemożliwi mu to dostęp do innych kont.
  • Hasło nie może wykorzystywać znanych lub łatwych do zdobycia danych osobowych użytkownika lub jego przyjaciół, członków rodziny, zwierząt domowych itp. Dane osobowe to również login, imię, data urodzenia, adres, numer telefonu, numer ubezpieczenia społecznego oraz różne zestawienia tych informacji.
  • Hasła nie powinny być słowami, które można znaleźć w standardowym słowniku (języka angielskiego lub innych języków) ani słowami należącymi do ogólnie znanego slangu lub żargonu.
  • Hasła nie powinny być imionami ani nazwiskami fikcyjnych bohaterów książek, filmów itp.

Jak można się zalogować do sklepu internetowego The North Face®?

Zarejestrowani użytkownicy powinni kliknąć łącze „ZALOGUJ SIĘ” w górnej części ekranu lub kliknąć tutaj i podać swój adres e-mail oraz hasło. Niezarejestrowani użytkownicy powinni kliknąć łącze „ZALOGUJ SIĘ” w górnej części ekranu i utworzyć konto, postępując zgodnie ze wskazówkami.

Czy rejestracja jest konieczna, żeby robić zakupy w sklepie internetowym The North Face®?

Rejestracja nie jest wymagana. Można złożyć zamówienie w sklepie internetowym The North Face® jako gość. Osobom planującym regularne zakupy za pośrednictwem strony internetowej zalecamy rejestrację. Pozwoli to zaoszczędzić czas przy kolejnych zamówieniach w sklepie internetowym The North Face® . Proces rejestracji jest szybki i bezpłatny.

Dlaczego warto zostać zarejestrowanym użytkownikiem?

Nie trzeba ponownie wpisywać swojego adresu do wysyłki i rozliczenia przy każdym zamówieniu przez Internet. Złożone zamówienie zostanie dostarczone na adres powiązany z kontem użytkownika, chyba że użytkownik wskaże inny adres. Można przeglądać towary, dodawać je do koszyka i w razie potrzeby dokończyć zamówienie później. Towary dodane do koszyka zostaną zapamiętane i nie będzie ich trzeba ponownie wyszukiwać przy następnej wizycie. Należy pamiętać, że dodanie towarów do koszyka w celu późniejszego zakupu nie gwarantuje ich dostępności.

Jak postąpić, jeśli nie pamiętam hasła?

Użytkownik, który nie pamięta hasła do konta, powinien postąpić zgodnie z procedurą LOGOWANIA i kliknąć łącze „Nie pamiętam hasła”. Natychmiast wyślemy e-mail z nowym hasłem.

Jak zmienić hasło?

Należy zalogować się na swoje konto w sklepie internetowym The North Face® i kliknąć łącze „Moje konto”  u góry ekranu. W sekcji „Moje konto” można zmienić hasło.

Jak można zaktualizować dane konta, w tym zmienić adres domowy/adres e-mail?

W tym celu należy zalogować się w sklepie internetowym The North Face® i kliknąć łącze „Moje konto” u góry ekranu. W sekcji „Moje konto” można zaktualizować swoje dane do rozliczenia i wysyłki.

UPOMINKI I KARTY UPOMINKOWE

Czy w sklepie internetowym można skorzystać z karty upominkowej?

Obecnie nie ma możliwości użycia online karty podarunkowej zakupionej w jednym ze sklepów detalicznych The North Face®.

Czy w sklepie internetowym można kupić elektroniczne karty upominkowe?

Obecnie nie prowadzimy sprzedaży elektronicznych kart upominkowych.

Czy sklep internetowy oferuje opakowania na prezent?

Obecnie nie oferujemy opakowań na prezent.

PRODUKTY

Czy oferta sklepu internetowego obejmuje wszystkie produkty The North Face®?

Ze względu na wielkość i zakres światowej oferty The North Face® nie mamy możliwości zaoferowania w sklepie wszystkich produktów firmy. Każdy ze sklepów lub autoryzowanych sprzedawców The North Face® oferuje wybór produktów z całej kolekcji, dostosowany do lokalnego zapotrzebowania. Jeśli w ofercie jednego sprzedawcy nie ma konkretnego produktu, jest szansa, że będzie on dostępny u innego sprzedawcy.

  • Zachęcamy do kontaktu telefonicznego ze sklepami lub sprzedawcami w swojej okolicy i zapytania o konkretny produkt.
  • Można również skontaktować się z zespołem obsługi sklepu internetowego, klikając tutaj. Dołożymy wszelkich starań, aby znaleźć zbliżony produkt.
  •  

 

Czy cena towarów w sklepie internetowym różni się od ceny w lokalnym sklepie The North Face®?

Ceny w sklepie internetowym The North Face® są zgodne z oficjalnym cennikiem, natomiast inne sklepy mogą stosować inne ceny oraz zniżki. Zwykle cena towarów nie powinna przekraczać ceny detalicznej sugerowanej przez The North Face®.

Czy kolekcja europejska różni się od kolekcji północnoamerykańskiej?

Na rynku północnoamerykańskim i europejskim mogą być sprzedawane różne produkty, w związku z czym istnieje możliwość, że w Europie niemożliwy będzie zakup produktu dostępnego w Stanach Zjednoczonych lub na amerykańskiej stronie internetowej – i odwrotnie. Zgodnie z regulaminem firmy, produktów sprzedawanych wyłącznie w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie lub wyłącznie w Europie nie można sprzedawać ani wysyłać poza dane terytorium. Kolekcja europejska i amerykańska inspirowane są tym samym zamiłowaniem do przyrody. Jesteśmy pewni, że w obu kolekcjach można znaleźć produkty najlepiej odpowiadające potrzebom klientów.

Czy towary, których aktualnie nie ma w magazynie, będą jeszcze dostępne?

Nie możemy zagwarantować ponownej dostępności towarów, których brak w magazynie. Prosimy sprawdzać ich dostępność na stronie.

Można również sprawdzić dostępność towarów w lokalnym sklepie. Kontaktując się ze sklepem lub zespołem obsługi klienta w celu potwierdzenia dostępności towaru, należy podać numer artykułu/kod produktu.                                                                                                                                           

Gdzie można znaleźć nazwę lub numer artykułu interesującego mnie produktu?

Jeśli towar ma oryginalną przywieszkę, znajduje się na niej nazwa i numer artykułu. Jeśli nie, model produktu The North Face® można znaleźć na wewnętrznej metce. Na początku znajduje się litera A lub C, a po niej 3 litery lub cyfry.

 

Które kurtki oraz kamizelki wewnętrzne i zewnętrzne mogą być wpinane do innych części odzieży?

Od 2010 roku wszystkie wpinane kurtki wewnętrzne i zewnętrzne są ze sobą kompatybilne, pod warunkiem, że mają ten sam rozmiar, ponieważ suwaki muszą być takiej samej długości. Szukając kurtki wewnętrznej lub zewnętrznej pasującej do posiadanej kurtki należy się jedynie upewnić, że obie posiadają funkcję wpinania. Pełną listę wpinanych kurtek i kamizelek dostępnych w obecnym sezonie można znaleźć, wpisując w polu wyszukiwania słowo „wpinane”.

Czy zdjęcie produktu zawsze odpowiada rzeczywistości?

Tak, choć czasem mogą wystąpić drobne różnice w wykończeniu produktu. Zdjęcia na stronie internetowej przedstawiają próbki. W końcowym produkcie czasem zmienione zostają drobne elementy , takie jak kolor logo lub suwaka.  Ponadto kolory mogą się różnić w zależności od urządzenia, na którym wyświetlane są zdjęcia.

 

 

Jak można stwierdzić, że produkt jest autentyczny?

Niestrudzenie zwalczamy wszystkie źródła potencjalnych podróbek, ale nie możemy całkowicie powstrzymać sprzedaży fałszywych produktów.  Zalecamy kupowanie towarów The North Face® w sklepie internetowym lub w sklepach internetowych prowadzonych przez partnerów The North Face®. Pełną listę partnerów internetowych The North Face® można znaleźć, korzystając z lokalizatora sklepów.

Jak mogę ustalić, jaki rozmiar wybrać?

Prosimy kliknąć tutaj, aby wyświetlić tabele rozmiarów.

Czy wszystkie modele mają taki sam krój?

Staramy się zapewnić najlepszy krój każdej kategorii produktów, w zależności od ich przeznaczenia. Oznacza to, że krój odzieży wyczynowej i alpinistycznej może się różnić. Przedstawione tabele rozmiarów ułatwiają wybór właściwego rozmiaru.

 

 

Czy wszystkie buty mają taki sam krój?

Krój różni się nieco w zależności od rodzaju aktywności, do jakiej obuwie jest przeznaczone, np. alpinizm, piesze wędrówki czy bieganie. Jeśli nie zaznaczono, że krój produktu nie jest zgodny z rozmiarem, prosimy zamawiać swój zwyczajowy rozmiar.

Jaki rozmiar obuwia należy zamówić?

Od wyboru właściwego rozmiaru zależy wygoda i dopasowanie obuwia. Jeśli nie zaznaczono, że krój produktu nie jest zgodny z rozmiarem, prosimy zamawiać swój zwyczajowy rozmiar. Tabele rozmiarów obuwia ułatwiają wybór właściwego rozmiaru.

Jaki jest najmniejszy rozmiar produktów dziecięcych?

Najmniejszy rozmiar produktów w kategorii dziecięcej to XS (wiek około 5-6 lat). Od sezonu Jesień 2013 w wybranych sklepach i na wybranych rynkach dostępne mogą być ubrania dla dzieci w wieku od 0 do 3 lat.

Jakie są zalety plecaka w wersji damskiej?

Plecaki w wersji damskiej zostały zaprojektowane specjalnie z uwzględnieniem kobiecej sylwetki (np. mają mniejszy stelaż i inaczej dopasowane paski), aby zapewnić większą wygodę.

Co to jest GORE-TEX®?

GORE-TEX®, produkt firmy W.L. Gore & Associates, to oddychająca membrana laminująca tkaninę w celu nadania jej wodo- i wiatroodpornych właściwości, bez szkody dla oddychalności. Produkty GORE-TEX charakteryzują się następującymi cechami:

  • 100% wodoodporność
  • Lekkość
  • Duża oddychalność
  • Zdolność izolowania w niskich temperaturach

Produkt GORE-TEX® pokryty jest membraną, która uwalnia opary wilgoci, a jednocześnie zapobiega przenikaniu takich substancji jak olej, brud i plamy oraz chroni przed wiatrem i deszczem. 


Membrana wykonana jest w cienkiego poli(tetrafluoroetylenu) (ePTFE), którego pory są 20 tysięcy razy mniejsze od kropli wody, a jednocześnie około 700 razy większe niż cząsteczka potu, co umożliwia odprowadzanie wilgoci na zewnątrz, a jednocześnie chroni przed przenikaniem deszczu i śniegu do środka.

 

Co to jest DryVent®?

DryVent® is a superior, waterproof, breathable technology utilizing a polyurethane (PU) coating that consists of a tri-component multi-layer formula for waterproof protection, moisture permeability and durability. This technology has been lab tested in The North Face® Quality Assurance lab to ensure the best possible durability and function while also maintaining a comfortable level of breathability. The minimum level of breathability achieved using DryVent® is: 600 g/m²/24 hours on the Moisture Vapor Transfer Rate scale.

Jakie parametry wodoodporności i oddychalności ma GORE-TEX®?

Niestety nie dysponujemy parametrami wodoodporności i oddychalności GORE-TEX®, lecz membrana GORE-TEX® ma ponad 3,6 mld porów w każdym centymetrze kwadratowym. Pory te są 20 tysięcy razy mniejsze niż kropla wody, a jednocześnie 700 razy większe od cząsteczki potu, co sprawia, że membrana GORE-TEX® jest całkowicie wodoodporna z zewnątrz, a zarazem umożliwia odprowadzanie potu ze środka. Ubrania, w których zastosowano GORE-TEX®, uzyskują parametry G w zakresie 5000–20 000.

 

Jakie parametry wodoodporności i oddychalności ma DryVent®?

Technologia DryVent® została przetestowana w laboratorium zapewnienia jakości. Jej skuteczność mierzona jest w jednostce PSI (funt na cal kwadratowy), odpowiadającej naciskowi siły jednego funta na powierzchnię jednego cala kwadratowego. Parametry uzyskane w wyniku tego testu są następujące:

  • Oddychalność: 700-750 g/m2/24 godziny – średni wynik MVTR w teście z zastosowaniem środka odwadniającego
  • Ocena wodoodporności – średnio 75 PSI; średnio 75 PSI po 20 praniach

Jakie różne rodzaje powłoki GORE-TEX® oferuje The North Face®?

GORE-TEX® Paclite®: Wyjątkową membraną Paclite® laminuje się lekkie, mocne tkaniny nylonowe w celu uzyskania odzieży odznaczającej się maksymalną oddychalnością, kompresowalnością i trwałą wodoodpornością. Membrana ta zawiera ochronną czarną warstwę wykonaną z oleofobowego polimeru i węgla, która umożliwia odprowadzanie wilgoci z potu na zewnątrz, a zarazem zapobiega zmianie wodoodpornych właściwości membrany pod wpływem łoju, kosmetyków, słonej wody czy środków odstraszających owady. Jest to niezwykle kompresowalna tkanina, którą można spakować do bardzo niewielkich rozmiarów.


GORE-TEX® Performance Shell: Ta tkanina zapewnia komfortową oddychalność oraz trwałą wodo- i wiatroodporność. Wykorzystuje się ją w dwuwarstwowej konstrukcji odznaczającej się większą lekkością i miękkością niż trójwarstwowa konstrukcja przeznaczona do użytku w trudniejszych warunkach.


GORE-TEX® Pro Shell: Wykonana z najbardziej wytrzymałych, oddychających oraz trwale wodo- i wiatroodpornych tkanin powłoka GORE-TEX® Pro Shell z podszewką Gore Micro-Grid spełnia wysokie wymagania outdoorowych sportowców. Powłoka GORE-TEX® Pro Shell umożliwia dłuższe przebywanie w surowych warunkach bez utraty ciepła.


Trójwarstwowa tkanina GORE-TEX® XCR®: Najbardziej wytrzymała, wodoodporna i oddychająca z dostępnych tkanin, GORE-TEX® XCR® zapewnia oddychalność, trwałość, wodoodporność i lekkość.


Dwuwarstwowa tkanina GORE-TEX® XCR®: Najbardziej sprawdzona i wiarygodna ochrona przed warunkami pogodowymi. Dwuwarstwowa tkanina GORE-TEX® XCR® odznacza się wiatro- i wodoodpornością oraz oddychalnością. Ze względu na miękkość i lekkość idealnie nadaje się do intensywnej aktywności.


Gore Windstopper®: Zapewnia ochronę przed wiatrem i odprowadza nadmiar wilgoci od skóry, jednocześnie zapobiegając przenikaniu wilgoci do środka.


Tkanina Gore Windstopper® Soft Shell: Ubrania wykonane z tkaniny Gore Windstopper® Soft Shell odznaczają się całkowitą wiatro- i wodoodpornością oraz dużą oddychalnością, łącząc niezawodną ochronę powłoki z komfortem warstwy środkowej. Ubrania te zapewniają wygodę bez konieczności noszenia grubych, ograniczających ruchy warstw, przez co idealnie nadają się do intensywnej aktywności i na trudne warunki pogodowe.


Gore Windstopper® Soft Shell: Ubrania wykonane z tej wyjątkowej, miękkiej i elastycznej tkaniny są bardzo odporne na otarcia, zapewniając dużą swobodę ruchów. Ze względu na wysoką oddychalność, gwarantują wygodę podczas intensywnej aktywności.


Gore Windstopper® Active Shell: Ubrania wykonane z Windstopper® Active Shell odznaczają się największą lekkością i pakowalnością, a przy tym są całkowicie wiatroodporne oraz zapewniają maksymalną oddychalność i odporność na wodę. Windstopper® Active Shell gwarantuje wygodę i większe możliwości podczas lekkiej aktywności aerobowej. W tej dwuwarstwowej konstrukcji membrana Windstopper® sklejona jest z wysoce oddychającą i odporną na otarcia tkaniną zewnętrzną.

 

Jakie różne rodzaje DryVent® oferuje The North Face®?

DryVent®: Znakomita, wodoodporna i oddychająca technologia wykorzystująca powłokę z poliuretanu (PU), której trójskładnikowa formuła zapewnia wodoodporną ochronę, odprowadzanie wilgoci i wytrzymałość. Technologia ta została przetestowana w laboratorium zapewnienia jakości The North Face® w celu potwierdzenia możliwie jak największej wytrzymałości i funkcjonalności, przy zachowaniu komfortowego poziomu oddychalności. Minimalny poziom oddychalności uzyskany przy zastosowaniu technologii DryVent® wynosi: 600 g/m²/24 godziny w skali MVTR


DryVent® Alpha: Jest to mocna, wodoodporna tkanina stosowana w kolekcji Summit Series®, która wykorzystuje technologię mikroporowej, hydrofobowej laminacji, umożliwiającą zachowanie właściwości nawet w najsurowszych warunkach. Laminowana membrana zawiera ponad 150 tysięcy otworów w każdym centymetrze kwadratowym, dzięki czemu odprowadza pot na zewnątrz, zanim dojdzie do jego skroplenia, gwarantując suchość, ciepło i wygodę.


DryVent® DT: Ta wodoodporna tkanina wykorzystuje tę samą technikę co powłoka DryVent®, ale ma cieńszą trzecią warstwę i odznacza się lekkością, pakowalnością oraz większą oddychalnością niż inne impregnowane tkaniny bez podszewki. DryVent® DT powstaje poprzez nałożenie powłoki poliuretanowej (PU) przy użyciu matrycy drukującej DT, która tworzy suchą w dotyku półwarstwę. Półwarstwa DT zapewnia wytrzymałość i wygodę poprzez fizyczne oddzielenie powłoki PU DryVent® DT od skóry. DryVent® DT eliminuje potrzebę zastosowania podszewki i bywa często nazywana tkaniną dwuipółwarstwową.


Trójwarstwowa tkanina DryVent®: Ta tkanina wykorzystuje trójwarstwową konstrukcję zapewniającą jednoczesną oddychalność i wodoodporność w ekstremalnych warunkach, przez co idealnie nadaje się do eksploracji. Wytrzymała tkana warstwa zewnętrzna chroni użytkownika przed otarciami, zaś warstwa środkowa wykorzystuje poliuretanową powłokę i mikropory do odprowadzania wilgoci z warstwy wewnętrznej do warstwy zewnętrznej, jednocześnie chroniąc przed przenikaniem wody z zewnątrz. Wygodna warstwa wewnętrzna również odprowadza wilgoć do mikroporów. Efekt? Niezwykle wodoodporna, oddychająca technologia zapewniająca suchość wewnątrz i na zewnątrz.

 

Jaka jest różnica między GORE-TEX® a DryVent®?

Powłoka GORE-TEX® jest dużo bardziej wytrzymała, bardziej wodoodporna i dużo mniej narażona na zużycie.

Jak można się dowiedzieć, czy ubranie The North Face® może wywołać reakcję alergiczną?

Reakcje alergiczne są indywidualne. Ze względu na inne czynniki środowiskowe trudno jest ustalić związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy obecnością określonej substancji chemicznej w produkcie a reakcją alergiczną. W trosce o zdrowie klientów nie możemy polecić żadnego konkretnego produktu osobom, które doznały w przeszłości reakcji alergicznej na produkty chemiczne.

 

Co to jest DWR?

DWR (Durable Water Repellency, czyli wytrzymała powłoka hydrofobowa) to sposób pokrycia tkaniny po nałożeniu laminatu lub membrany w celu stworzenia na zewnętrznej warstwie ochronnej powłoki zabezpieczającej przed kroplami wody.

DWR to impregnat chemiczny, który nie jest wodoodporny, ale zmniejsza skraplanie wilgoci, przez co zwiększa oddychalność i ogranicza przenikanie wilgoci do skóry.

Jak mierzy się parametry wypełnienia puchem gęsim?

Parametry wypełnienia ustala się, umieszczając 30 gram puchu w cylindrze pomiarowym i mierząc objętość zajmowaną przez puch w calach sześciennych. Im wyższe wypełnienie, tym dłuższe są „wąsy”, przez co puch zajmuje więcej miejsca i ma większą objętość. Oznacza to, że do zapewnienia ciepła potrzebna jest mniejsza ilość wypełnienia.

Wypełnienie o wysokich parametrach jest też lżejsze.

INFORMACJE OGÓLNE

Jak można otrzymywać aktualności i oferty produktów The North Face®?

Aby otrzymywać aktualności oraz informacje o wydarzeniach dotyczących The North Face®, prosimy o subskrypcję biuletynu. Można to zrobić, klikając tutaj.

Czy można zrezygnować z subskrypcji biuletynu The North Face®?

Aby zrezygnować z subskrypcji biuletynu The North Face®, prosimy otworzyć e-mail z ostatnim otrzymanym biuletynem i przewinąć do dołu strony, gdzie znajduje się łącze „Zrezygnuj z subskrypcji”. Po kliknięciu tego łącza nastąpi przekierowanie na inną stronę, zawierającą prośbę o potwierdzenie chęci rezygnacji z subskrypcji biuletynu. Należy kliknąć „potwierdź”. Od tego momentu biuletyn nie będzie już wysyłany. Zarejestrowani użytkownicy mogą zrezygnować z subskrypcji w sekcji „Moje konto”, klikając „Subskrypcja biuletynu”. Należy odznaczyć przycisk „Subskrybuj” i zapisać.

Mam problemy z przeglądaniem sklepu internetowego The North Face®. Co mogę zrobić?

W razie problemów z przeglądaniem sklepu internetowego The North Face® można spróbować usunąć stare pliki cookie i tymczasowe pliki internetowe. W celu usunięcia plików cookie należy przejść do Opcji internetowych w sekcji „Narzędzia” i kliknąć „usuń pliki cookie”. Po usunięciu plików cookie prosimy sprawdzić, czy obsługa plików cookie jest włączona. Obsługujemy następujące przeglądarki: Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari i Internet Explorer.

Które przeglądarki internetowe obsługuje sklep The North Face®?

Strona internetowa The North Face® została zoptymalizowana pod kątem przeglądania w przeglądarce Microsoft Internet Explorer 8 lub późniejszej wersji, Mozilla Firefox 19.0 lub późniejszej wersji, Google Chrome 26.0 i Safari 5 lub późniejszej wersji.

Jaka rozdzielczość ekranu umożliwia optymalne przeglądanie sklepu?

1024x768 lub wyższa.

Kupiłem/-am produkt na stronie internetowej sprzedającej podrobione produkty The North Face® lub znalazłem/-am taką stronę. Co należy zrobić?

Niestrudzenie zwalczamy wszystkie źródła potencjalnych podróbek, ale nie możemy całkowicie powstrzymać sprzedaży fałszywych produktów. Prosimy o kontakt z nami i zgłoszenie fałszywej strony lub produktu, aby umożliwić nam rozpoznanie tej kwestii.

 

 

Jak można ubiegać się o sponsorowanie?

Prosimy kliknąć tutaj, aby przejść na stronę do kontaktu.

 

 

Co zrobić, jeśli nie udało mi się znaleźć tutaj odpowiedzi na moje pytanie?

Jeśli nie ma tutaj odpowiedzi na dane pytanie, prosimy o kontakt z internetowym zespołem obsługi klienta. Jeśli ma to zastosowanie, prosimy podać przedstawicielowi obsługi dane swojego zamówienia.